mandag 6. oktober 2008

Søndag i kirka og lavvoen

Enda er fin dag! Våknet til plaskregn og tenkte det spøkte for lavvosamlingen etter Gudstjenesten. Visste det lå mye arbeid og tankevirksomhet og logistikk bak denne dagen, som mamma og pappa stod for i ett og alt. Jeg dro til Gudstjenesten, koret sang. Ute blåste regnet bort. 60 møtte opp til samlinga på Prestsletta, til pølser, kaker, kaffe og guidet tur opp Tønnesveien av gårdbrukere på Røbekk. Vellykka dag! Får legge inn bilder senere.
I morgen drar jeg til Volda...opp om 5 timer....God natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

smokescream
skummmelt på Røbekk! det er vel en forretningside å tilby vektertjenester under begravelser heretter? kunne de ikkje holdt tyven inne et døgn på glattcelle og så sendt han et par uker på Hustad fengsel, og fått saken opp utenfor køa. Hvis ikke han er moden for opphold lenger inne i fjorden. Ha ha. tror ikke noe særlig på virkningen av fengselsstraff for andre enn dem som ikke har sittet inne. eneste hensikten blir renovasjon. rehabilitering e mest en illusjon. så du er i gang med et viktig arbeid. forebygging. problemet er vel at mange av barna e så følelsesmessig skada, at om de møter vennlige, men bestemte mennesker, så e det for seint.men som det heter i en dundrende houselåt e høre på i bilen: You've got to have hope in your soul

Anonym sa...

Begynner å komme i hus no, litt av ei flytting....
Nå blir det fem år til neste gang -om ikke tror jeg at jeg må ha flyttebyrå. Uten mine effektive svigers hadde vi nok brukt flere mnder. Godt med hjelp.

Anonym sa...

En kommentar er vel på sin plass..Det må jeg si Ragnhild, du er virkelig aktiv på alle bauer og kanter. Sykkeltur rundt Sekken, lavvo og kirkebesøk, klatring og synging, studine og hundeeier...hvordan er det mulig?? Flink pike du..