fredag 25. september 2009

Ridekurs


Denne uka begynte jeg på ridekurs! Det var utrolig kjekt! Er så glad for at jeg meldte meg på! Jeg fikk en hest som heter Miranda, en traust og god Fjording tror jeg det var. Vi var fire deltakere, som skrittet rundt med hver vår hest, og hadde noenlunde kontroll. Hestene var nok noe lei av rideskoleelever, de gikk etter tur og stilte seg foran inngangen til stallen...Raringer! Nok var nok liksom..Vi lærte å bruke skjenkel (tror jeg det var), og å volte, det vil si å snu hesten helt rundt, eller få den til å skifte retning. Og så øvde vi på å "lette fra salen" eller hva jeg skal kalle det, den bevegelsen man skal ha når man traver..tror jeg. Mye å lære, men fryktelig morsomt! Kommer til å glede meg til hver eneste kurskveld! Håper vi får prøve forskjellige hester, Miranda var litt lav..så jeg så sikkert rimelig komisk ut med de lange beina mine ;)

3 kommentarer:

Gunnhild sa...

Spreka altså!

Ragnhild sa...

Ble ikke så veldig sliten, men kjente det faktisk litt i låra :)

Anonym sa...

ja, da var det vi igjen. He he. Pause fra vannpumpinga. klokka e 02 men må vel ut en tur før e køyer. e burde vel starte en blogg som gir innblikk i livet til nordmenn som mister bostedet i flom to ganger på 8 måneder. det er bare så sinnsyk konkurranse på flommarkedet. har galgenhumor noen gang reddet noen fra galgen? du som er lærer, Ragnhild. da skal man jo vite alt. faktisk mezzoforte på nettradioen for et øyeblikk siden. noen vi kjenner som var på 80-tall mimring i Bjørnsonhuset? hest er best, men fest er bedre
scream fra grøfta