mandag 3. november 2008

Jeg er sliten, svak i troen, trøtt og lei..

Du sier: "Det er umulig"
Gud sier: "Alt er mulig" (Luk, 18: 27)
Du sier: "Jeg er så trøtt"
Gud sier: " Jeg vil gi deg hvile" (matt. 11: 28-30)
Du sier: " Ingen er glad i meg"
Gud sier: " Jeg ELSKER deg" (Joh. 3: 16 og Joh 13: 34)
Du sier: "Jeg kan ikke holde på lenger"
Gud sier: "Min nåde er nok for deg" (2. kor 12: 9 og salme 91: 15)D
Du sier: "Jeg klarer ikke"
Gud sier: " Jeg vil være din veileder" (Ordspr. 3: 5-6)
Du sier: "Jeg makter ikke"
Gud sier: " Du makter alt i meg" (Fil 4: 3)
Du sier: "Jeg kan ikke"
Gud sier: " Jeg kan" (2. Kor 9: 8)
Du sier: " Det er ikke verdt det"
Gud sier: " Det vil bli verdt det" (Rom 8: 28)
Du sier: "Jeg kan ikke tilgi meg selv"
Gud sier: " Jeg tilgir deg" (1. Joh. 1: 9 og Rom 8: 1)
Du sier: "Jeg greier ikke"
Gud sier: " Jeg vil gi deg alt du trenger" ( Fil 4: 19)
Du sier: " Jeg er redd"
Gud sier: "Jeg har ikke gitt deg motløshetens ånd" ( 2. Tim 1: 7)
Du sier: " Jeg er alltid så bekymret og nervøs"
Gud sier: " Kast alle dine bekymringer på meg" (1. Pet 5: 7)
Du sier: " Jeg har ikke nok tro"
Gud sier: " Jeg har tilmålt hver enkelt sin del av tro" (Rom 12: 3)
Du sier: "Jeg er ikke klok nok"
Gud sier: Jeg gir deg visdom" (1. Kor 1:30)
Du sier: " Jeg er så ensom"
Gud sier: " Jeg skal ikke slippe deg og ikke forlate deg" (Hebr 13: 5)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dette gjorde godt å lese!

Anonym sa...

Så bra Gunnhild!!Ja det var godt å lese for meg også da jeg fant det..og jeg leser det stadig! sees vi i bursdagen til Elisabeth?