torsdag 4. desember 2008

Spania



Jeg og Erle, svigerinna mi, dro til Spania for å overaske mamma som var på Reumasol. Det ble en særdeles vellykket happening! "I trur i dåna!" Ja, jeg har det på film! Utrolig artig å komme snikende inn i leiligheten der hun og romvenninnene sov middag. Etter en passe lang flyreise, og en litt vel lang busstur med diverse lokalbusser (det er jo billigst!) kom vi fram til det flotte hotellet Lars Ove hadde booket til oss. Kjekt med en bror som fikser billige billetter med Norwegian og losjerer oss inn med flotte fasiliteter, Selvfølgelig benyttet vi oss av SPAET! :)






Søndag ble vi med kirkebussen til Sjømannskirka ved Solgården. Den plukket opp pensjonister på sin vei gjennom Albir. Jeg og Erle var nok et friskt innslag. I hvert fall skilte vi oss såpass ut at presten hilste på oss under kirkekaffen. Gudstjenesten var fin, og kirka var fullsatt.



Og kirkekaffe under palmene i sol og 20 grader var absolutt en høgdare!




Kaffe ble det også på min og mammas dag i Albir. På cafe Universal, som Erle og jeg hadde vært på dagen før.




En kaffe til etterfølgelse for Moldes cafeer...



Mamma anbefalte meg og Erle å gå til Altea, og det var virkelig verdt gnagsåret!Veldig koselig by, med trapper og smug som førte opp til en flott kirke med blå kuppel, men kirka var stengt. Byen ligger bare en strandpromenade unna. Her oppe spiste vi is :)




Ikke mer moro enn man lager seg selv...med selvutløser.


Bading og "soling" ble det også, på den nydelig rullesteinstranda i Albir. Steinene var helt glattslipte, som smykkesteiner, egg eller drops i ulike størrelser. Det ble med noen hjem..



Vi lå i hvert fall i sola......Ikke akkurat badesesong på denne tiden. Spanjolene hadde funnet frem støvletter og ulljakker...Men vi vestlendinger fra Norge lar ikke sjansen gå fra oss.

Mamma i sitt ess :)


Det så jo unektelig fristende ut!

Så mamma og jeg kastet oss ut i...og bølgene kastet oss på land igjen.


Hotellbassenget var for kaldt fikk vi beskjed om da vi kom. Men fint var det!


Mamma og damene serverte te og kaffe og kaker på kveldene. Koselig! Fast rutine for de rutinerte, med NRK nyheter på tv.



Hjemreisa ble litt mer strabasiøs enn forventet. Flyet var over 5 timer forsinket. Det medførte at vi ikke rakk flyet videre fra København til Oslo. I stedet ble det nattbuss sammen med asylsøkere uten pass!
Deilig med en kopp kakao på Starbucks på flyplassen før den lange turen til Oslo startet.
Jeg kom endelig hjem til Molde etter 26 timer! Men bra tur summa sumarum!






































































































































































































3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoi, skikkelig bloggings der du. Med stemningsrapport og alt. Mor di holdt vel nesten på å besvime tenke i....
Her er det julestemning med skitt og zico hår over alt. Nå ber jeg til alle mulige gode makter om at jeg slipper å jobbe denne helgen og! Mest av alt vil jeg nå bli skikkelig frisk!

Anonym sa...

Ikke mye som minner om juleforberedelser her heller. Har gått i 150 hele uka. ikke et minutt fri føler jeg. I helga er det kor kor kor og konsert..mandag -onsdag står i eksamens tegn. Jula får bare komme...jeg rekker ikke noe..skal jobbe til og med lillejulaften...sukk.....

Unknown sa...

Artig! Hadde vært suverent med en utenlandstur nå. Men satser på storfamilietur til Barcelona med bading, tapas og terrengsykling til neste år!